واران

ساخت وبلاگ

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز(سه شنبه) در ادامه سلسله جلسات اعضای شورای هم اندیشی قرآنی که با حضور محققین و پژوهشگران در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، مسایل مربوط به تدوین قوانین منسجم را از ضرورت های کشور دانست.

وی با ابراز نارضایتی از قانون نویسی بعضی از سازمان ها، نهادها و شوراهای عالی و یا پاسخگو نبودن به توجیهات قانونی یا شرعی برخی تصمیمات، گفت: باید تعریف جامعی از قانون شود تا تفاوت های آن با تصویب نامه ها و بخشنامه مشخص شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مباحث مربوط به آغاز بررسی و تدوین سیاست های کلی قانونگذاری در این مجمع، گفت: از پژوهشگران و اندیشمندان جامعه هم خواسته ایم که اگر نظر، پیشنهاد و انتقادی دارند از طریق رسانه ها و دبیرخانه بگویند تا موقع بحث در جلسات مورد توجه باشد.

هاشمی رفسنجانی در بخش بعدی سخنان خویش و در پاسخ به سؤال یکی از اعضا که «تحلیل شما از اوضاع منطقه چیست؟» به تفرقه های اخیر بین کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: مجموعه اتفاقات، ابهام سیاسی دارد و می بینیم که بسیاری از تحلیلگران، شرایط منطقه را «بن بست» تعبیر می کنند.

وی اختلافات کشورهای اسلامی را باعث رنجش خاطر همه دلسوزان اسلام و آسودگی خاطر رژیم جعلی صهیونیستی دانست و با اشاره به اتفاقات اجلاس سران کشورهای اسلامی در ترکیه، گفت: اجلاسی که فلسفه وجودی آن رفع اختلاف میان مسلمانان و ایجاد وحدت و همدلی بین آنان بود، متأسفانه در این دوره به ضد خود تبدیل شد و به اختلافات دامن زد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از تروریست شناختن حزب الله، این موضع را طرحی کاملاً برنامه ریزی شده برای تقویت پایه های اسرائیل دانست و گفت: با تجهیز روزافزون صهیونیست ها به سلاح های پیشرفته، می خواهند ارتباطات شیعیان لبنان با ایران را مخدوش کنند تا راحت تر بتوانند طرح های شیطانی خود را اجرا کنند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتفاقات مربوط به روابط ایران و عربستان و موانعی که بر سر راه حج امسال ایجاد کرده اند، گفت: اختلافات این دو کشور که همکاری آنها می تواند اعتبار جهان اسلام را در مجامع بین المللی بالا ببرد، مسلمان را ضعیف کرده که نهایتاً سود آن را صهیونیست ها و دشمنان اسلام می برند.

وی با تحلیل مسایل مربوط به برجام، بر انضباط دیپلماتیک سیاست خارجی کشور براساس مصالح مردم و منافع ملی برای احقاق حقوق مردم ایران تأکید کرد و با برشمردن بایدها و نبایدهای سیاست های خارجی، گفت: میدان دادن به تندروها در هر کشوری اداره آن کشور را در هر دو بعد داخل و خارجی مشکل می کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کنش ها و واکنش های سیاسی بعضی ها با انتخابات هفتم اسفند و تبلیغات و القائات قبل و بعد از اعلام نتایج را تجربه ای عبرت آموز دانست و گفت: نباید جلوی رویکرد افکار عمومی که انتخابات مظهر تبلور آن است، ایستاد و اگر در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه به مردم و خواسته های عمومی آنان توجه شود، بنا به گفته امام و رهبری، برای آینده انقلاب جای نگرانی نیست.

هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «مردم ایران وفاداری به نظام و ظرفیت خوبی برای پذیرش واقعیت ها دارند»، گفت: می توانیم با تکیه بر این ظرفیت که مهمترین سرمایه انقلاب در همه مقاطع مبارزه، پیروزی، تثبیت، مقابله با شورش و تجزیه طلبی ها، دفاع مقدس و سازندگی بود، به آینده امیدوار باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مباحث مربوط قانونگذاری در اوایل انقلاب اسلامی، به تشریح روند اقدامات مربوط به قانونگذاری در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اوایل کار در شورای انقلاب که بحث می کردیم، به این نتیجه رسیده بودیم که اگر در موضوعی، فقط یک فقیه جامع الشرایط نظر داده باشد، می تواند مورد استناد باشد.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطره ای از یکی از جلسات درس مرحوم آیت الله بروجردی درباره استناد به روایات در فتاوا، گفت: آگاهی با شرایط صدور و عمل به زمان و مکان در استناد به روایات از ضرورت های اجتهاد، به خصوص فقه سیاسی است.

وی با تشریح چرایی و چگونگی تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط امام راحل و تداوم رویکرد اعضا و ماهیت جلسات، گفت: در فقه، با مبانی روشن قابل اثبات است که مصلحت می تواند در بسیاری از مسایل محور باشد.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین محمود رستگاری گزارشی از فعالیت های شورای هم اندیشی قرآنی در سال 94 و برنامه های سال 95 داد. همچنین حسین مهرپور به ارائه مقاله خویش با عنوان «انعطاف پذیری قانون در مرحله تصویب و اجرا» پرداخت و در چکیده آورد: برای موفقیت یک قانون، قانونگذار و مجری قانون، باید ظرافت و مهارت لازم را در وضع تصویب قانون و نیز در اجرای آن به خرج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزّالدینی نیز در سخنانی با توجه به موضوع مقاله دکتر مهرپور، به مطالب مرحوم شهابی در کتاب «ادوار فقه» و آقای حکیمی در کتاب «الحیات» اشاره کرد و گفت: انسان محور قوانین و احکام است و باید رعایت حال انسان در تدوین قوانین بشود.

حجت الاسلام والمسلمین شوشتری هم با طرح مسایلی درباره «انعطاف و قانون»، گفت: انعطاف پذیری قانون در تصویب، وجوهی در منابع و مآخذ دارد، اما اجازه به مجری برای انعطاف، وجهی ندارد.

در پایان این جلسه نیز آقای میرمحمد صادقی، به بیان نظرات خویش در خصوص معیارهای تطبیق قوانین با شرع در جمهوری اسلامی و همچنین قداست زدایی تدریجی قانون از برخی مسایل و موضوعات پرداخت و با ذکر چند مثال، گفت: قداست بیش از حد قایل شدن برای بعضی از مسایل که بعضاً مستند قانونگذار است، خوب نیست.

این جلسه همزمان با اذان ظهر و برای اقامه اول وقت فریضه نماز به پایان رسید.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:35

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، در این مذاکرات که امروز (سه شنبه) در مسکو با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، لاریجانی در دیدار با سردار ایاز رییس مجلس ملی پاکستان گفت: سفر رییس جمهوری ایران به اسلام آباد، نتایج بسیار خوبی داشته است و دو کشور مهم اسلامی منطقه فرهنگ و منافع مشترک دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای بخش ایرانی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اظهار کرد: اگر قسمت دیگر این خط نیز اجرا شود ، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و می تواند زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کند.

لاریجانی گفت: مذاکره برای فروش نفت نیز انجام شده است و رییس جمهوری ایران تاکید کرده که با اسلام آباد همکاری های گسترده ای صورت گیرد و از سوی دیگر با توجه به بحران های موجود رایزنی های دو کشور برای بهبود اوضاع بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بین تهران و اسلام آباد مذاکراتی درباره اوضاع یمن صورت گرفته است، مواضع اسلام آباد را در این زمینه که مبتنی بر جلوگیری از تشدید اوضاع بود، ارزشمند خواند.

ایاز صادق نیز در این دیدار گفت: ایران و پاکستان فرهنگ و منافع مشترک دارند و زبان فارسی در کشور ما مورد اقبال گسترده قرار دارد.

وی همچنین بر توجه ویژه اسلام آباد برای گسترش روابط با تهران در زمینه های مختلف تاکید کرد.

لاریجانی همچنین امروز در دیدار با اکتای اسداف همتای آذربایجانی خود گفت: جمهوری آذربایجان کشور دوست و برادر ایران است که نهایت احترام و مودت را با دولت و ملت این کشور داریم و خوشبختانه روابط دو جانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رو به گسترش است.

وی با بیان اینکه اجلاس ایران، روسیه و آذربایجان و اجلاس ایران، آذربایجان و ترکیه دو رویداد خوب و مثبت بود که اخیرا برگزار شد، گفت: توافق اتصال خط آهن رشت آستارا- باکو طرح مهمی برای دو کشور محسوب می شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه زمینه های توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور فراهم شده است، اظهار کرد: تحریم های ایران برداشته شده است و روابط بانکی برای تجار دو کشور باید تسهیل شود.

رییس مجلس ایران همچنین بر ضرورت حل و فصل موضوع قره باغ تاکید کرد.

رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در دیدار با همتای ایرانی خود ضمن تاکید بر اینکه باکو خواستار توسعه روابط با ایران است، بر اهمیت روابط دو کشور تاکید کرد.

اکتای اسد اف درباره بحران قره باغ با انتقاد از عملکرد میانجیگران بین المللی و گروه مینسک گفت که این بحران 25 سال ادامه دارد و تاکنون گام مثبتی از طرف آنها برای حل بحران برداشته نشده است.

رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با اشاره به درگیریهای منطقه قره باغ گفت: اگر این درگیری ها ادامه یافته بود، تلفات انسانی زیادی برجای می گذاشت. با این حال شش منطقه از قره باغ به ما بازگردانده شد، اما مذاکرات حقوقی باید آغاز شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:35

نام عکاس: وحید خدادادی
زمان انتشار: سه‌شنبه 31 فروردین 1395 20:29

مهرداد اولادی بعد از ظهر امروز سه شنبه در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت. اولادی زاده ۴ خرداد ۱۳۶۴ در قائم‌شهر بود و سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس، الشباب امارات، ملوان و استقلال تهران را داشت.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:35

نام عکاس: محمد کاظم پور
زمان انتشار: سه‌شنبه 31 فروردین 1395 17:55

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:34

نام عکاس: آرزو بیات
زمان انتشار: سه‌شنبه 31 فروردین 1395 17:55

مراسم جشن ازدواج دانشجویی270 زوج دانشجوی دانشگاه تهران بعد از ظهر امروز سه شنبه در این دانشگاه برگزار شد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:34

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ باقر لاریجانی با اعلام این خبر افزود: باتوجه به تاکید وزیر بهداشت، مبنی بر ضرورت یکسان بودن میزان تعهدات متخصصان رشته‌های مختلف گروه علوم پزشکی، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا جدول جدید میزان تعهدات متعهدین خدمت متخصصین دندانپزشکی ابلاغ شد.

وی افزود: جدول جدید میزان تعهدات متعهدین خدمت متخصصان دندانپزشکی مطابق با میزان تعهدات درنظر گرفته شده برای متخصصان پزشکی است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:34

به گزارش حبرنگار ورزشی آنا،مهرداد اولادی دقایقی پیش در بیمارستان تجریش به دلیل ایست قلبی فوت کرد، این آخرین پست او در اینستاگرام است:

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:57

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: «گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد این واحد در زمینه‌های علمی و پژوهشی گام‌های بلندی برداشته است که بسیار خوشحال کننده و امیدبخش است.»

میرزاده، واحد علوم و تحقیقات را سرآمد سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: «این واحد برای اینکه همچنان کیفیت علمی خود را حفظ کرده و در مسیر رشد قدم بردارد، باید بیش از سایر واحدها به رفع نواقص خود بپردازد.»

او ادامه داد: «از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی مخالفان بسیاری دارد که کار آنها شماتت و خرده‌گیری است، کار مدیران این واحد نسبت به رفع نواقص و حفظ شخصیت و شامخیت علمی واحد علوم و تحقیقات از حساسیت بالایی نسبت به سایر واحدها برخوردار است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «اگر ابتکار آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت، سیستم دولتی هیچ‌گاه نمی‌توانست کمک‌های مردمی را جذب و به یک الگوی جهانی توسعه علمی و فناوری تبدیل کند.»

او با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: ‌«از آنجا که زیربنای اقتصاد مقاومتی، توسعه امور دانش‌بنیان است، واحد علوم و تحقیقات باید سعی کند در این زمینه نیز سرآمد و نمونه باشد و با کمک اعضای هیأت علمی و دانشجویان این واحد، انبوهی از شرکت‌های دانش بنیان را تأسیس کند.»

میرزاده با تأکید بر اینکه استواری دانشگاه به حضور اعضای هیأت علمی تمام وقت در آن است، گفت: «متأسفانه هنوز برخی از واحدهای ما فاقد اتاق استادان هستند که این نقص مانع دسترسی دانشجویان به استادان می‌شود. البته با کمک معاونت عمرانی، برخی از واحدها اقدام به ساخت اتاق استادان کرده‌اند که باید در دیگر واحدها نیز مورد توجه قرار گیرد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بکارگیری اعضای هیأت علمی تمام وقت به جای استادان حق‌التدیس، ادامه داد: «بحث عدم نیاز به استادان حق التدریس نیست بلکه بحث ما این است که استادان حق‌التدریس احساس تعلقی به دانشگاه مانند یک عضو هیات علمی دائمی ندارند. برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اخذ گرنت از صنعت و... باید به جذب اعضای هیأت علمی تمام وقت اهتمام ویژه داشت.»

میرزاده خطاب به مسئولان و مدیران واحد علوم و تحقیقات گفت: «علم دانشگاه باید به ثروت تبدیل شود و ما بیش از این نمی‌توانیم خود را به شهریه دانشجویان متکی کنیم. همان‌گونه که می‌دانیم، جمعیت جوان کشور رو به کاهش است و هرساله علاوه بر دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، شاهد کاهش متقاضیان تحصیلات تکمیلی نیز هستیم. ضمن اینکه شما 2هزار و 300 رقیب دانشگاهی در سطح کشور اعم از دولتی و غیردولتی هم دارید.»

در ادامه این جلسه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان مشکلات و مسائل اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد علوم و تحقیقات ازجمله بیمه، مالیات، افزایش حقوق اعضای هیأت علمی و... قرار گرفت و مقرر شد در جلسات آتی هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به این مسائل به طور دقیق رسیدگی شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:57

به گزارش گروه ورزشی آنا، مسوولین بیمارستان شهدای تجریش اعلام کردند که مهرداد اولادی در ساعت 14:56 به بیمارستان منتقل شده و تلاش پزشکان برای CPR (احیای قلبی ـ ریه) تلاش پزشکان به نتیجه نرسیده است.

به گفته مسئولان بیمارستان علت فوت ایست قلبی بوده است؛ همان چیزی که هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس را هم از فوتبال ایران گرفت.
مسئولان بیمارستان از مردم درخواست دارند که به جهت رعایت حال بیماران از حضور در این مکان خودداری کنند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:57

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی انجمن هادیان سیاسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) به شعار سال و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: از مجموع 18 سال گذشته که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، نهمین بار است که شعار سال مفهوم اقتصادی دارد و این نشان دهنده اهمیت اقتصاد در نظر معظم له است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نظام از ابتدای انقلاب تاکنون سنگرهای سیاسی، دفاعی و امنیتی را فتح کرده است و امروز با سنگر اقتصاد مواجه است، اظهار کرد: فتح بزرگی را پیش رو خواهیم داشت که در این صورت اولین نظام انقلابی در جهان هستیم که موفق به فتح سنگر اقتصاد می‌شود.

رضایی اضافه کرد: بندهای 22 و 23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است؛ اشاره به وارد کردن ارزش‌های جهادی به عرصه اقتصاد مقاومتی دارد. بنابراین اجرای اقتصاد مقاومتی با توسل به وعده‌های خارجی، اتصال به آمریکا، رانت و فساد امکان پذیر نیست و حتی عقب ماندگی اقتصادی نیز نمی‌تواند بهانه‌ای برای توسل به این عناصر ویرانگر باشد. الگوی اقتصادی ما باید یک الگوی کاملاً داخلی و مبتنی بر ارزش‌های جهادی باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب از لفظ اقدام و عمل استفاده کرده‌اند و این به معنای مطالبه جدی از قوای سه گانه است. معظم له فرمودند «امروز ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم» بنابراین تنها حفظ کردن تنگه احد کافی نیست. امروز باید با تزریق روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، اقتصاد را از انحصار لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها خارج کرد.

رضایی تاکید کرد: در حال حاضر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید از دولت حمایت کنیم تا بتواند اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن پیاده سازی کند. بنابراین اکنون زمان برخورد و مقابله نیست. هرگامی که دولت بتواند در این زمینه بردارد یک امتیاز است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام درباه دانش بنیان کردن اقتصاد مقاومتی نیز اظهار کرد: معضل اساسی ما در این زمینه وجود چندین شکاف در فرآیند تولید کالاست. ابتدا شکاف بین دانش و فناوری. یعنی علوم و نوآوری‌های ما به فناوری تبدیل نمی‌شود و متاسفانه با خروج از کشور و تبدیل شدن به محصول نهایی، به خودمان فروخته می‌شود.

رضایی شکاف دوم را میان فناوری و صنعت و شکاف سوم را میان صنعت و تجاری سازی عنوان کرد و گفت: فناوری‌های موجود در ایران به صنعت تبدیل نمی‌شود. چنانچه این سه شکاف از میان برداشته شود، شاهد دانش بنیان شدن اقتصاد و در پی آن وقوع انقلابی عظیم در زمینه اقتصاد هستیم.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:38

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی روسیه ( تاس)، وزیر دفاع افزود: «نیروهای ارمنستان مواضع ارتش آذربایجان در مناطق مسکونی و بلندی‌های مناطق مرزی و ناگورونو قره‌باغ مورد حمله قرار دادند.»

وزیر دفاع همچنین گفت که نیروهای آذربایجانی پهپادهای متعلق به ارتش ارمنستان را که برای «شناسایی بر فراز مواضع نیروهای آذربایجان در نزدیکی منطقه مرزی در پرواز بودند، منهم کرده‌اند.»

اوضاع منطقه ناگورونو قره‌باغ از روز 2 آوریل (14 فروردین) به دنبال درگیری‌هایی که هر یک از دو طرف دیگری را مسئول آن می‌داند، بحرانی شد.

در روز 5 آوریل (17 فروردین)، فرماندهان ارتش آذربایجان و ارمنستان در مسکو و با میانجی‌گری روسیه گفت‌و‌گو کردند. در این مذاکرات، دو طرف بر توقف درگیری‌ها در نقاط مرزی به توافق رسیدند. در همان روز، وزیران دفاع دو طرف اعلام کردند که از نیمه‌شب، آتش‌بس در منطقه ناگورونو قره‌باغ اجرا خواهد شد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:38

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن این بیانیه به این شرح است:

«به نام خدا

بیانیه شماره 12

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان

انقلاب اسلامی ایران، از آغاز خیزش‌های مردمی تا پیروزی، و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی مراحلِ تثبیت، سازندگی، و اصلاح، واجد یک عنصر اساسی و هویت‌بخش بوده که این عنصر ارزنده حضور همه‌جانبه‌ی مردم در تمامی صحنه‌ها است. عاملی اساسی که نه تنها در هیچ تحلیل و تفسیری از انقلاب و نظام ما قابل حذف نیست بلکه همواره صیانت و حراست از انقلاب اسلامی را از وظایف ذاتی خود می‌داند و انجام این وظیفه را با حضور در مقاطع مختلف و حساس به اثبات رسانده است. این حضور و دستاوردهای آن، از یک‌سو نویدبخش ایرانی مقتدر، مستقل، آباد و آزاد است و از سوی دیگر موجب تقویت مردم‌باوری و مردم‌سالاری است. مردمی که همواره با حضور خود، به آرمان‌های آزادی و عدالت‌خواهی از مشروطه تا

انقلاب اسلامی پایبند بوده و در این راه از بذل جان خود نیز دریغ نداشته اند. درود خداوند بر این مردم و شهدای مسیر مقدس و حق‌جویانه باد.

امروز پس از برگزاری مرحله اول و حضور معنادار مردم و اقبال به لیست ائتلاف امید، در آستانه‌ی یکی دیگر از مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز کشورمان قرارگرفته‌ایم. انتخابات مجلس دهم باتوجه به باقی ماندن رقابت برای تعداد قابل‌توجهی از کرسی‌ها هنوز به پایان نرسیده است. از‌این‌رو حساسیت مرحله دوم انتخابات کمتر ازمرحله اول آن نیست و حضور ارزشمند شما مردم آگاه و شریف را می‌طلبد. حضور حداکثری در این مرحله چه بسا بیش از مرحله اول نشانگر پافشاری بر برنامه‌ها، اهداف و ضرورت تغییر است، و تحقق این مطالبات درگرو حضور موثر اکثریت یکپارچه‌ی منتخبان شما برادران و خواهران، در مجلس شورای اسلامی است. اکثریتی که ضمن پیگیری برنامه‌های اعلام‌شده به مردم از سویائتلاف امید(برجا)، موظف است قوانین لازم در این راستا را در دستور کار قرار داده و برای اجرای صحیح و کامل مقررات دولت را در تحقق این اهداف و برنامه‌ها یاری رساند. برنامه‌هایی که برگرفته از شناسایی کاستی‌ها و نقاط قوت کار‌های پیشین و نیازهای اساسی و واقعی مردمی است.

مردم شریف ایران، بر این باور هستیم اجرای برنامه‌های پیش گفته در گرو همدلی و همراهی با دولت است. دولتی که درطول دو سال گذشته تلاش خود را برای از میان بردن مشکلات، و رشد و توسعه کشور به‌کارگرفته است و این مهم بر هیچ فردی پوشیده نیست. همراهی مجلس آینده با دولت محترم به مفهوم فراموش نمودن وظیفه نظارتی مجلس یا توجیه کاستی‌های احتمالی نیست. به گمان ما نظارت بر اجرای مصوبات و برنامه‌ها مغایر با همراهی با دولت نیست و حتی موجب تقویت آن خواهد شد. آنچه در اینجا نیاز به اشاره دارد تاکید بر هدف، روش، و چگونگی جهت‌گیری در نظارت است که از نظر ما نه در جهت کاهش سرعت و سنگ‌اندازی در مسیر، بلکه باید برای پیشبرد برنامه‌های کشور باشد.

ما معتقدیم با گذشت بیش از سی وهفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه در شأن مردم است رسیدن به وضعیت بهینه و مناسب در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی است و باید به همه این امور جدی، برنامه‌ریزی‌شده و سریع پرداخته شود. با وجود برخی محدودیت‌ها در بعضی از زمینه‌ها، در صورت تنظیم و انجام برنامه‌ی منسجم و مبتنی بر شایستگی‌های داخلی و در سایه‌ی صلح، آرامش و امنیت این مهم دست‌یافتنی است. نام‌گذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری بر جدیت در اقدام و عمل افزوده، و نشانگر ضرورت توجه قاطع و سریع به نیازهای اقتصادی مردم است. از این‌رو انسجام و همدلی دولت و ملت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. ضرورتی که با آرای شما مردم شریف، از طریق صندوق‌های رای و در روندی اعتمادساز محقق خواهد شد، انشاءالله.

باور داریم دهم اردیبهشت ماه 95 برای تکمیل گام دوم در پی حضور ارزنده، پرشور، حداکثری و گرم شما عاشقان ایران اسلامی انسجام و همدلی شگفتی‌آفرین هفتم اسفند 94، برای توسعه و تعالی ایران عزیز تکرار خواهد شد.»

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:38

سینا زارعان دانشجوی واحد نجف آباد درباره شرکت در این دوره از مسابقات به خبرنگار آنا گفت: «با شرکت در کارگاه‌های عملی که در دانشگاه برگزار می‌شد به این رشته علاقه‌مند شدم و پس از آن به مدت یک سال در سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان تحت آموزش بودم و توانستم در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رقابت با ۱۲ نفر از بهترین‌های هر استان در این رشته، با پشت سر گذاشتن رقابای اصلی خود که از استان‌های سمنان و چهارمحال و بختیاری بودند، رتبه نخست این رشته را کسب کنم.»

زارعان میزبانی مسابقات که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد را قابل قبول توصیف کرد و افزود: «میزبانی این دوره از مسابقات بسیار خوب، و سطح مسابقات هم بسیار بالا بود. افراد شرکت کننده بسیار نزدیک به هم رقابت می‌کردند و این نشان از سطح بالای مسابقات و میزان آمادگی شرکت کنندگان داشت.»


در متن تقدیر نامه سینا زارعان که توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجنماعی امضا شده آمده است:

جناب آقای سینا زارعان
افتخار آفرین عزیز
با سلام و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص)
بی‌تردید مسابقات ملی مهارت، عرصه ارزشمندی برای حضور فرزندان برومند جمهوری اسلامی ایران است که با نیروی ایمان، اراده و تلاش در مسیر پیشرفت و اعتلای کشور خویش گام نهاده و با حضور در عرصه‌های مهارتی در حماسه بزرگ توسعه کشور، نقش آفرینی می‌نمایند.
اکنون در آیین اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت، کسب رتبه اول و مدال طلا رشته تراش CNC را به شما افتخار آفرین عزیز تبریک گفته و برایتان آرزوی حضوری پر غرور، پر ثمر و ارزشمند در عرصه توسعه کشور را دارم.

از درگاه حضرت باریتعالی در فضای تدبیر و امید درخشش مقتدرانه و افتخار آمیز جوانان مصمم، پرتلاش و توانمند ایران اسلامی عزیز را در عرصه‌های رقابت ملی و جهانی آرزو مندم.
علی ربیعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:34

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بر اساس تبصره الحاقی 9؛ کلیه افراد 65 سال سن و بالاتر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که حداقل 10 سال سهم بیمه اجتماعی خود را پرداخت نموده‌اند، می‌توانند باقی‌مانده آن تا سقف 15 سال را به نرخ یک روز و یک جا پرداخت نموده و مشمول بازنشستگی شوند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:34

به گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مجموعه «ایران» در اولین آیتم خود به جزیره خارک می‌پردازد. جزیره خارگ یکی از مهم ترین جزایر موجود در خلیج فارس است که با وجود وسعت کم، دارای اهمیت فراوانی از لحاظ تجاری، اقتصادی، نظامی و تاریخی است. در این جزیره، از دورترین ایام به ویژه دوران تاریخی پیش از اسلام و دوران اسلامی، آثار تاریخی بسیاری بر جای مانده است.

«المان‌های ایرانی در زندگی روزمره» دومین آیتم این برنامه است که مورد توجه قرار می گیرد و سپس گزارشگران این برنامه به سراغ هنرمندان خودآموخته می روند. کسانی که بدون هیچ آموزش خاصی یک رشته هنری را انتخاب کرده اند و با گذشت سال‌ها در آن رشته حرفی برای گفتن دارند.

اکرم سرتختی به عنوان یک زن خانه‌دار که ناگهان در خانه شروع به کشیدن نقاشی کرده و حالا شناخته شده است یا زنده یاد مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه که در سن ۶۷ سالگی نقاشی را شروع کرد و چهار سال پیش از درگذشتش توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد به عنوان بانوی سال نقاش انتخاب شد، از جمله این افراد هستند.

پخش نماهنگی از هنر شیشه‌گری پایان بخش این برنامه است. شیشه‌گری هنر شکل دادن به شیشه است. هنرمند در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت می‌دهد تا نرم و نیمه مایع شود. سپس به وسیله دستها یا ابزار مخصوص یا دمیدن اشکال زیبایی را با آن پدید می‌آورد. قدمت این صنعت به 2500 تا 3000 سال پیش از میلاد می‌رسد و احتمالا سازنده اولین اشیا شیشه ای مصریان بوده اند. شیشه گری در ایران نیز سابقه ای بسیار طولانی دارد.

برنامه «ایران» جمعه سوم اردیبهشت ساعت 21 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و یکشنبه پنجم اردیبهشت ساعت 22 بازپخش می شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:34

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، جاش ارنست گفت: «بعید است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مصوبه احتمالی کنگره برای انتشار علنی متن بخشی از نتیجه تحقیقات مربوط به حادثه حمله به مرکز تجارت جهانی در نیویورک را بپذیرد.

گفته می‌شود این بخش 28 صفحه‌ای از گزارش کمیته تحقیق کنگره آمریکا نشان می‌دهد که مقام‌های سعودی از دستکم دو نفر از عاملان حادثه 11 سپتامبر 2001 حمایت مالی و به آن‌ها کمک کرده‌اند که در آمریکا اسکان یابند.

در آن حادثه دو هواپیمای مسافربری بعد از ربایش، به سمت برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک هدایت شدند. به‌دنبال برخورد این دو هواپیما با این ساختمان‌ها، نزدیک به 3000 نفر کشته و 6000 نفر زخمی شدند.

بیشتر هواپیماربایان و عاملان این حادثه سعودی بودند، با وجود این، دولت آمریکا می‌گوید این افراد ارتباطی با دولت عربستان یا مقام‌های ارشد سعودی نداشته‌اند. کاخ سفید البته احتمال دست داشتن مقام‌های رده پائین‌تر سعودی را رد نکرده است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:32

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از عصر ایران، در این گزارش با اشاره به سیر داستانی این سریال که به وقایع متعاقب کودتای 28 مرداد سال 1332 (1953) در ایران می پردازد، دلیل موفقیت این سریال در جذب مخاطبان ایرانی را کمتر شدن خطوط قرمز و ممیزی رایج در شبکه های تلویزیونی ایران در این سریال دانسته است.

این گزارش با اشاره به اینکه بسیاری از مخاطبان ایرانی در هفته های گذشته منتظر خرید پخش هفتگی این سریال از فروشگاه ها یا دانلود قانونی آن از طریق وب سایت این سریال هستند ، موفقیت سریال "حسن فتحی" را در بازتر بودن دست او در عبور از برخی خطوط قرمز رایج در تلویزیون دولتی ایران در این درام تاریخی دانسته است.

گاردین با اشاره به رقابت تنگاتنگ صداوسیمای ایران با شبکه های ماهواره ای نوشته است یکی از دلایل تساهل مسئولان فرهنگی ایرانی در تولید چنین سریال هایی برای شبکه نمایش خانگی جذب مخاطبان در رقابت با شبکه های ماهواره ای از جمله سریال های پرمخاطب ترکی است که در شبکه های ماهواره ای چون "GEM" پخش می‌شود.

به نوشته گاردین و به گفته ناظران یکی از دلایل تساهل مسئولان فرهنگی در عبور از برخی خطوط قرمز در سریال هایی چون شهرزاد ، مقابله با سریال های ترکیه ای است که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود.

سریال شهرزاد ماجرای رابطه یک زوج عشقی به نام " شهرزاد " و " فرهاد " را در دوران خفقان پس از کودتای 28 مرداد 1332 روایت می کند. شهرزاد یک دانشجوی پزشکی است و فرهاد یک روزنامه نگار است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:32

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با تشکیل جلسه‌ای که با حضور دکتر گلنوش میرسعیدی معاون آموزشی و مسئولان ادارات آموزش و جمعی از دانشجویان ممتاز دانشکده تشکیل شد، علاوه بر آشنایی بیشتر با دانشجویان ممتاز و آرزوی استمرار توفیقات آموزشی – پژوهشی و فرهنگی– اجتماعی بر ضرورت گسترش تحصیلات تکمیلی و نگاه معرفتی در امر تحصیلی تاکید کرد.

دکتر سید حسن مقدم‌نیا با توجه به برخی فعالیت‌ها و اقداماتی که در راستای بهبود روند آموزشی و به‌ویژه دوره‌های کارآموزی‌ها صورت گرفته است گفت: «به منظور آشنایی دانشجویان با حوزه‌های مختلف پژوهشی– تحقیقاتی و با توجه به استعداد خاص دانشجویان دانشکده پیراپزشکی به انجام تحقیقات کاربردی و علاقه‌مندی به عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان، زمینه‌های همکاری با هماهنگی دکتر افتخار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه برای معرفی به مراکز تحقیقاتی و با نظارت و سرپرستی دکتر مریم اسلامی معاون پژوهشی دانشکده صورت گرفته است.»

وی افزود: «با توجه به اشتیاق دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالا‌تر پیگیری‌هایی از جانب معاون آموزشی بر اساس برنامه راهبردی دانشکده در رشته‌های مرتبط در اتاق عمل و هوشبری و علوم آزمایشگاهی نیز انجام شده است.»

مقدم نیا در رابطه با عنوان برخی رشته‌های درخواستی که به وزارت بهداشت اعلام شده است، گفت: «رشته‌های سبک زندگی در سلامت، علوم آزمایشگاهی گرایش مدیریت کیفیت، هماتولوژی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی و رشته آمارزیستی از اولویت راه‌اندازی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحد پزشکی تهران برخوردارند. بررسی و مقدمات اجرائی در راستای راه‌اندازی رشته‌های انفورماتیک پزشکی، HITو نیز رشته‌های توانبخشی در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز در جریان است.»

رئیس دانشکده پیراپزشکی واحد پزشکی تهران با گفت و شنود دوستانه به نکته‌نظر دانشجویان در رابطه با مسائلی همچون: افزایش شهریه، کارآموزی‌ها و امور مربوط به فرآیند پژوهش در دانشکده پاسخ داد.

در این جلسه از دانشجویان بر‌تر و ممتاز با اعطای هدایایی با ارزش معنوی و گرفتن عکس دسته جمعی با دانشجویان نمونه و ممتاز همراه با مسئولان دانشکده پایان یافت و مقر شد در جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه با اهدای لوح از آنان قدردانی شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:32

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ، معاون پژوهش و فناوری واحد رودهن در این باره گفت: «با توجه به بازدید یک روزه ابراهیم اعلائی رئیس پژوهشکده محیط زیست صنعت نفت کشور و هیات همراه از مرکز رشد واحد رودهن و به‌ویژه شرکت رهپویان آبزی زیست فناور و نظر به حوزه فعالیت این شرکت، ابراز تمایل شد تا زمینه همکاری متقابل میان این پژوهشکده و دانشگاه در آینده نزدیک فراهم شود.»

در این راستا دکتر عباس افشاری رئیس مرکز رشد واحد رودهن با پیشنهاد ایجاد یک تیم تحقیقاتی در حوزه استانداردسازی باقیمانده‌های نانو مواد و مواد نفتی در آبزیان، امکان همکاری‌های بیشتر و موثر‌تر پژوهشکده و دانشگاه را رقم زد.

رئیس پژوهشکده محیط زیست صنعت نفت کشور هم بیان کرد: «نظر به وجود پتانسیل‌های لازم و متخصصان کارآمد در هر حوزه، امکان بسیار مناسب برای طرفین وجود داشته و می‌توان با تشکیل گروه‌های علمی ویژه در حوزه ارزیابی با آلودگی‌های نفتی با توجه به نبود مطالعات کافی در این حوزه، دستاوردهای بسیار مناسبی برای بهره‌برداری ارگان‌های مختلف در کشور به دست آورد.»

دکتر محمد کاظم‌پور مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز با توجه به پتانسیل‌های علمی شرکت‌های موجود در مرکز رشد با بیان این مطلب که امکان هرگونه ارزیابی آلودگی‌های نفتی در مرکز رشد واحدهای فناور واحد رودهن وجود دارد، ابراز تمایل کرد که می‌توان نظر به کمبود مطالعات اولیه در حوزه آلودگی‌های داخلی به مشتقات نفتی و سایر مواد مسمومیت‌زا با تشکیل یک گروه پژوهشی در این حوزه برای نخستین بار در سطح دانشگاه آزاد زمینه را برای گسترش مطالعات تکمیلی فراهم کرد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:34

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور که برای دریافت معوقات مالی خود از سه روز گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده‌اند، امروز نیز در مقابل ساختمان بهارستان متحصن شدند و تاکید کردند تا زمانی که مشکلات و خواسته‌های‌شان مورد توجه قرار نگیرد تحصن خود را ترک نمی‌کنند.

این تحصن‌کنندگان خواستار تکمیل بیمه درمانی، پرداخت معوقه بازنشستگی و بهبود شرایط معیشتی هستند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:34